Uciążliwe schody czekają na przebudowę. Zarząd dróg zamawia koncepcję

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Zarząd Dróg Miasta Krakowa wybrał firmę, której zadaniem będzie przygotowanie koncepcji przebudowy schodów prowadzących z ul. Zdrowej do kładki nad Białuchą i dalej w stronę ul. Opolskiej. Do rozpoczęcia prac jest jeszcze daleko, bo sprawę utrudnia m.in. kwestia własności działek.

Cel jest taki, by piesi mogli wygodnie przechodzić pomiędzy ulicami Zdrową i Opolską, co dziś jest utrudnione – zwłaszcza dla osób z niepełnosprawnościami czy rodziców z wózkami dziecięcymi.

– Ze wstępnych informacji, jakie uzyskaliśmy od urzędników, wynika, że nie stanie się to szybko, ponieważ potrzebne jest przejęcie gruntów, które obecnie nie należą do miasta. A tylko pod takim warunkiem można przebudować kompleksowo to zejście, by było dostępne dla osób starszych, rodziców z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami – tłumaczył nam niedawno w rozmowie przewodniczący dzielnicy Prądnik Biały Dominik Franczak.

Jak mówił, przygotowanie koncepcji to dopiero pierwszy krok, który pozwoli ocenić, jakie rozwiązania są w tym miejscu możliwe, i wskazać, które działki miasto musiałoby na ten cel wykupić. Już samo to może nie być łatwe, nie tylko ze względu na koszty, ale też na nieuregulowany stan prawny części terenów.

Jest wykonawca

W minionym tygodniu zarząd dróg ogłosił wybór wykonawcy. Koncepcję ma przygotować firma FP Projekt z Dębicy, za ok. 64,5 tys. zł. Będzie miała na to nieco ponad cztery miesiące od dnia podpisania umowy.

Projektanci mają przygotować możliwe warianty rozwiązań i wskazać taki, który byłby najbardziej optymalny. Muszą też m.in. przeprowadzić konsultacje społeczne i zbadać stan prawny działek wchodzących w zakres inwestycji. Ich propozycje muszą przejść wszystkie potrzebne uzgodnienia, w tym audyt rowerowy i opinię zespołu zajmującego się dostępnością infrastruktury dla osób z niepełnosprawnościami.

Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu oczekuje, by koncepcja objęła też ułatwienia dla pieszych na samej ulicy Zdrowej – w tym przedłużenie oraz poszerzenie chodnika po stronie Białuchy, uniemożliwienie nielegalnego parkowania, powiązanie z przejściem dla pieszych i uspokojenie ruchu w jego sąsiedztwie czy zapewnienie odpowiedniego oświetlenia. Zarząd Transportu Publicznego oczekuje, by pochylnia dla pieszych i rowerzystów miała przynajmniej trzy metry szerokości, z możliwością poszerzenia. Rozwiązania projektowe powinny też zakładać możliwość przyszłego poszerzenia samej kładki, która na tym etapie nie ma być zmieniana.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały
comments powered by Disqus