W czerwcu zostanie otwarta nowa przeprawa przez Wisłę dla pieszych i rowerzystów

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W czerwcu spółka PKP Polskie Linie Kolejowe we współpracy z krakowskim samorządem oddadzą ostatni most kolejowy wraz z przeprawą dla pieszych i rowerzystów.

Kończy się budowa nowego mostu kolejowego nad Wisłą w Krakowie. Prócz pasażerów pociągów skorzystają z niego również piesi i rowerzyści. To ostatnia z trzech przepraw budowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe w stolicy Małopolski.

W styczniu wykonawcy zakończyli montaż stalowych łuków na ostatnim przęśle budowanego mostu. Przy pomocy ciężkich dźwigów kilkutonowe elementy trafiły na swoje miejsce i zostały ze sobą złączone.

Przeprawa dla pieszych i rowerzystów



– Do czerwca, kiedy most kolejowy ma zostać oddany do użytku, wykonawcy ułożą nową nawierzchnię, zamontują bariery ochronne i przeprowadzą niezbędne próby obciążeniowe. Dużo pracy wymagać będzie przygotowanie elementów konstrukcji przeznaczonych dla rowerzystów i pieszych. Tor kolejowy na moście zostanie oddzielony od drogi rowerowej półprzezroczystą barierą ochronną. Po zewnętrznej stronie przęseł mostu pojawi się dodatkowa platforma, na której zmieści się chodnik – informuje Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.

Po obu stronach przeprawy toczą się już prace przy budowie najazdów i schodów, z których piesi i rowerzyści będą korzystać, chcąc dostać się na drugą stronę Wisły. Ciągi komunikacyjne zostały tak zaprojektowane, by mogły z nich korzystać również osoby o ograniczonej możliwości poruszania się.

Inwestycja miasta i kolei

Oddany w czerwcu do eksploatacji most będzie ostatnią przeprawą wybudowaną przez PLK w ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej. Po dwóch zrealizowanych wcześniej obiektach już kursują pociągi. Trzecia konstrukcja została zaplanowana we współpracy z samorządem Krakowa. Dzięki zaprojektowaniu dodatkowego miejsca dla pieszych i rowerzystów zwiększy się dostęp do przystanku Kraków Zabłocie, a krakowianie zyskają kolejne miejsce w którym będzie można przekroczyć Wisłę.

Z budżetu Krakowa budowa przeprawy została dofinansowana kwotą ponad 40 mln oraz 33 mln złotych z rządowego Programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Grzegórzki Podgórze