Od czwartku, 22 grudnia będą zapewnione bezpośrednie połączenia kolejowe do Zakopanego, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i Krakowa. Podróże ułatwią nowe perony na blisko 30 stacjach i przystankach.
Modernizacja kolejowej zakopianki uwzględnia bezpośrednie zimowe i letnie połączenia pociągiem pod Tatry. Pasażerowie korzystają z coraz większej liczby dostępnych stacji i przystanków na trasie Kraków-Zakopane. Od 22 grudnia dojazd koleją będzie zapewniony do tymczasowej stacji w Zakopanem, na Spyrkówce.
Od grudniowego rozkładu, pociągi pojadą zmodernizowanymi torami między Skawiną a Suchą Beskidzką i Chabówką oraz na odcinkach Raba Wyżna – Nowy Targ i Szaflary – Biały Dunajec.
Na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane zmodernizowano do tej pory 125 przejazdów. Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do końca 2023 r. Szacowany czas jazdy z Krakowa do Zakopanego po zakończeniu inwestycji, wyniesie nieco ponad 2 godziny.