Najnowsza zmiana w rozkładzie jazdy na kolei przyniesie m.in. uruchomienie połączeń między Olkuszem a Krakowem oraz wydłużenie trasy kolei aglomeracyjnej kursującej do tej pory do stacji Skawina.
Od niedzieli 13 marca pociągi pojadą dalej i będą obsługiwać również zmodernizowany przystanek Skawina Zachodnia oraz przebudowaną stację Podbory Skawińskie. Zwiększą się możliwości połączeń kolejowych w Skawinie i Borku Szlacheckim.
– Przystanek Skawina Zachodnia został „przesunięty” o kilkaset metrów. Dzięki temu perony są bliżej osiedli. Podróżni mają do dyspozycji dwa perony połączone przejściem podziemnym. Warunki podróży ułatwiają windy. Z myślą o potrzebach pasażerów przebudowano stację Podbory Skawińskie, zlokalizowaną na terenie Borku Szlacheckiego. Wybudowano dwa większe i wyższe perony. Komunikacje ułatwia przejście podziemne, które bezpiecznie łączy przyległy do kolei teren – wylicza Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Olkusz
Od 14 marca Polregio uruchamia natomiast nowe połączenia kolejowe w relacji Olkusz – Kraków Główny przez Jaworzno Szczakową i z powrotem. Pociągi pojadą przez linię kolejową nr 156 przebiegającą między stacją Bukowno i stacją Jaworzno Szczakowa, dotychczas niewykorzystywaną dla przewozów pasażerskich. Dzięki tej decyzji możliwy będzie przejazd między Olkuszem a Krakowem w czasie ok. 65 minut.
W rozkładzie jazdy znalazło się sześć par pociągów Olkusz - Kraków Główny i z powrotem oraz jedna para w relacji Olkusz – Jaworzno Szczakowa i z powrotem. – Jeśli zainteresowanie takim rozwiązaniem się sprawdzi z pewnością w przyszłości zostaną podjęte działania o zwiększeniu liczby tych połączeń – czytamy w komunikacie Polregio.
Cena biletu na połączenia wg zastosowanej oferty pozataryfowej „Połączenie w Dobrej Cenie” wynosi 9 zł. Studenci zapłacą 4,41 zł, a uczniowie 5,67 zł. Bilety miesięczne wg oferty „Taryfa Małopolska” kosztują 245 zł, 120,05 zł ze zniżką studencką i 124,95 zł z ulgą szkolną.