Wykonawca tłumaczy natomiast, że przebudowa Sudołu Dominikańskiego jest jednym z większych wyzwań inwestycji. Obejmuje ona modyfikację kształtu i biegu rzeki, a także dostosowanie jej do nowego zagospodarowania.
– Projekt zakłada wyburzenie istniejącego fragmentu cieku Sudołu Dominikańskiego na odcinku od skrzyżowania ul. Młyńskiej z ul. Macieja Miechowity do połączenia z kanałem biegnącym od ronda Młyńskiego do rzeki Prądnik. W śladzie starego segmentu wybudowany zostanie tunel tramwajowy, a woda zostanie poprowadzona pod zachodnią jezdnią ul. Młyńskiej, równolegle do likwidowanej trasy. Długość przebudowywanego kanału wyniesie 388,65 m, a wraz z komorami ok. 400 m – czytamy na stronie projektu.
Nowy kanał składa się ze 191 żelbetowych prefabrykatów. Każdy z elementów waży 10,8 tony i jest osadzany jest w specjalnie przygotowanym wykopie, zabezpieczonym wcześniej obudową ze szczelnych ścianek Larsena. – Pod koniec zeszłego tygodnia rozpoczęliśmy osadzanie pierwszych prefabrykatów i wykonaliśmy już 24 metry nowego kanału – informuje wykonawca.