Jest postanowienie w sprawie dyrektora Głuchowskiego. „To zakończenie bardzo długiej drogi”

Krzysztof Głuchowski fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

800 dni trwała procedura odwoływania ze stanowiska dyrektora Teatru im. J. Słowackiego Krzysztofa Głuchowskiego. 26 kwietnia została zakończona przez Urząd Marszałkowski.

W zamieszczonym na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego komunikacie możemy przeczytać: „W związku z orzeczeniem Regionalnej Komisji Orzekającej przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Krakowie z dnia 15 stycznia 2024 r. w sprawie rozstrzygnięcia zawiadomienia o znamionach naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez Pana Krzysztofa Głuchowskiego, doręczonym w dniu 25 kwietnia 2024 r., kończy się postępowanie w sprawie odwołania Pana Krzysztofa Głuchowskiego ze stanowiska Dyrektora Naczelnego i Artystycznego Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie”.

Więcej o sprawie pisaliśmy TUTAJ.

Jak tę decyzję przyjął sam zainteresowany? – Cieszymy się – mówię to w imieniu zespołu Teatru Słowackiego, wszystkich widzów, którzy stali pod teatrem, wznosili jakże ważne dla nas hasła: „Teatr jest nasz”. Nasz, czyli publiczny, zgodnie z tym, co widnieje na elewacji gmachu. Chciałbym powiedzieć, że czuję satysfakcję, ale po ludzku to jest ciężka sytuacja, kiedy przez 800 dni jest się odwoływanym. I nie chodzi tylko o mnie, ale o moją rodzinę, która musiała tę sytuację znosić, chodzi o moje zdrowie. To nie był łatwy czas – podkreślił w rozmowie z dziennikarzami.

Szef krakowkiej sceny otwarcie przyznaje, że choć nie został osobiście przez urząd poinformowany o zakończonej procedurze, co jest skandalem jego zdaniem, to „jest to zakończenie bardzo długiej drogi”. – Chciałbym powiedzieć, że czuję satysfakcję, ale – po ludzku – to jest ciężka sytuacja, kiedy przez 800 dni jest się odwoływanym – mówi Krzysztof Głuchowski.

Kadencja Krzysztofa Głuchowskiego na stanowisku dyrektora upływa 31 sierpnia. Organizator Teatru Słowackiego, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego nie ogłosił konkursu na stanowisko. Zgodnie z przepisami powinien zostać przeprowadzony co najmniej pół roku przed upływem kadencji obecnego włodarza instytucji kultury.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto