Jeśli zapowiedziane właśnie przez urzędników testy wypadną pozytywnie, to najprawdopodobniej 31 marca miasto uruchomi systemy parkingowe na parkingach P+R Krowodrza Górka, Pachońskiego oraz Górka Narodowa.
Linia tramwajowa do Górki Narodowej została uruchomiona w 2023 r., ale powstałe wówczas parkingi wciąż nie doczekały się szlabanów i włączenia do systemu P&R. Brak jakiejkolwiek kontroli widać gołym okiem. Parkingi P&R stały się w praktyce parkingami osiedlowymi, zajmowanymi przez okolicznych mieszkańców i pracowników. Nie pełnią właściwie funkcji, do której zostały przeznaczone. Równocześnie kierowcy parkują tam we wszystkich dostępnych miejscach, włącznie z chodnikami i tym, co pozostało z trawników. O tym problemie pisaliśmy już na naszych łamach w lutym.
W październiku dyrektor ZTP Łukasz Franek tłumaczył, że działanie systemu musi być dokładnie sprawdzone, by nie okazało się np., że po okazaniu biletu szlaban się nie otworzy – a urządzenia zastosowane w tym miejscu są inne niż na pozostałych parkingach. Wówczas była mowa o tym, że uruchomienie to kwestia tygodni. Problem wciąż istnieje. Teraz zostanie rozwiązany?
Miasto poinformowało właśnie, że w poniedziałek 24 marca na parkingu P+R Krowodrza Górka przeprowadzane będą testy. Krakowscy urzędnicy przekazali, że jeśli wyniki będą pozytywne, „planowane jest uruchomienie systemów parkingowych na parkingach P+R Krowodrza Górka, Pachońskiego i Górka Narodowa od 31 marca”. I podkreślają, że w trakcie testów wjazd na parking będzie możliwy wyłącznie po zeskanowaniu nośnika, na którym zapisany jest ważny bilet okresowy Komunikacji Miejskiej w Krakowie, lub po pobraniu biletu jednorazowego z automatu przy wjeździe.