Kampania „A Ty, co widzisz w Krakowie?” została nagrodzona Brązowym Spinaczem w konkursie organizowanym przez Związek Firm Public Relations w kategorii PR miejsca, miasta lub regionu.
Akcja promocyjna Krakowa została przygotowana przez pracowników Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa oraz łódzką agencję 38 Content Communication. Statuetkę w piątek w Warszawie odebrał wicedyrektor magistrackiego wydziału Rafał Perłowski, który w mediach społecznościowych zwrócił uwagę, ze latem tego roku nasze miasto odwiedziło 2,6 mln turystów.
– Chcemy przypominać, że Kraków można odkryć na nowo po swojemu i że jest to miasto, w którym można czuć się bezpiecznie i odpocząć – mamy wiele zielonych miejsc nadających się do rekreacji, np. nowe kąpielisko w Przylasku Rusieckim czy „Małą Chorwację" – mówiła w połowie roku Monika Chylaszek, dyrektor wydziału.
Podkreślała wówczas, że „na nowo można też odkryć cenne dziedzictwo, które wydaje się oczywiste i dobrze znane”. Jako przykład podała wystawę wawelskich arrasów, które można było zobaczyć w jednym miejscu.
Kraków rywalizował z Wedlem i Charlotte
Do XIX edycji „Złotych Spinaczy” wpłynęła rekordowa liczba 397 zgłoszeń. Spośród nich jury wybrało 111 propozycji, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu.
Kraków rywalizował z projektami „E. Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online” oraz „Charlotte - stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat!”. Wszystkie projekty zostały nagrodzone „Brązowym Spinaczem”.
W skład 92-osobowego jury wchodzili przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów w Polsce, a także autorytety środowiska akademickiego. Oceniali projekty zgłoszone w 35 kategoriach, a przy wyborze najlepszych kampanii zwracali uwagę na skuteczność, kreatywność, budowanie korzystnych relacji z odbiorcami oraz dopasowanie do promowanego projektu.