Łukasz Franek: Od lutego więcej tramwajów [Rozmowa]

– Tramwaje wracają na częstotliwości co 7,5/15 minut. Będziemy też przywracać część zawieszonych linii jak np. nr 6 – mówi Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.

Więcej osób zaczęło korzystać z komunikacji miejskiej?

Łukasz Franek, dyrektor ZTP: Tak. W poprzednim tygodniu zaobserwowaliśmy wzrost. Widzimy stały trend zwiększania się liczby pasażerów od drugiego tygodnia stycznia, co ma zapewne związek z powrotami do pracy i końcem ferii. Dodatkowo rząd zapowiada poluzowanie obostrzeń, być może zostaną otwarte galerie handlowe, dlatego podjęliśmy decyzję o wzmocnieniu komunikacji zbiorowej od 1 lutego zarówno w tramwajach jak i autobusach.

Te dane są wiarygodne?

Nasi pracownicy regularnie prowadzą obserwacje w terenie, przede wszystkim w szczytach komunikacyjnych. Dodatkowo zbieramy informacje od prowadzących pojazdy z MPK i firmy Mobilis, a także mamy podgląd online w wielu punktach miasta. W zeszłym tygodniu obecni byliśmy m.in. na przystankach tramwajowych Rondo Mogilskie oraz Kabel czy autobusowych na ulicy Wielickiej.

Od lutego szykujecie zmiany w komunikacji?

Naszym zadaniem jest dostosowanie oferty transportowej do zapotrzebowania. Z naszych analiz wynika, że w przyszłym tygodniu liczba pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej może coraz częściej przekraczać narzucone limity rządowe, więc jesteśmy przygotowani na poprawę oferty. Powoli będziemy wracać do standardowych rozkładów jazdy.

To oznacza, że tramwaje w szczycie komunikacyjnym będą kursować co 7,5 minuty?

Tak. Tramwaje wracają na częstotliwości 7,5/15 minut. Będziemy też przywracać część zawieszonych linii jak np. nr 6. Tutaj nowością też będzie na niektórych liniach zmiana taboru na wielkopojemny.

Od 1 lutego wchodzi również nowy cennik biletów. Jesteście przygotowani, aby tego dnia można było nabyć już bilety półroczne?

Nad biletem półrocznym pracuje zespół, aby dopiąć wszystkie szczegóły. Mamy jeszcze tydzień czasu, więc dokonujemy ostatnich szlifów.

Co w przypadku, jak ktoś nabył większą liczbę biletów, które od początku nowego miesiąca nie będą aktualne?

Podczas wcześniejszych zmian pasażerowie mieli trzy miesiące, żeby zwrócić bilety w punktach sprzedaży biletów. Teraz zdecydowaliśmy się, że ten okres będzie wydłużony do sześciu miesięcy. Pasażer dostanie zwrot kosztów za zakupione bilety a następnie za dopłatą będzie mógł zakupić nowe.

comments powered by Disqus