Na stacji Kraków Płaszów pasażerowie korzystają już z nowych peronów

fot. PKP PLK

W piątek 15 października pociągi na stacji Kraków Płaszów zaczęły dojeżdżać do dwóch nowych peronów. To otwiera drogę do rozpoczęcia kolejnego etapu modernizacji stacji.

Do użytku zostały oddane perony numer 3 i 4. Jeden z nich został całkowicie przebudowany, a drugi – zbudowany zupełnie od nowa. – Zmieniła się ich numeracja. Prosimy podróżnych o zwracanie uwagi na oznakowanie – mówi Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych. – Dodatkowo pociągi w kierunku Bieżanowa jadą innym torem. Oznacza to zmianę obsługiwanego peronu na przystanku Kraków Prokocim – zauważa.

Nowa jakość

Dwa nowe 400 – metrowe perony są większe i wyższe niż przed rozpoczęciem modernizacji. Zamontowano długie wiaty oraz jasne oświetlenie. Pojawiło się też czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy.

Do czynnych peronów można dojść przejściem podziemnym, którego wygląd i wielkość będzie dużą zmianą dla pasażerów, którzy wcześniej korzystali ze stacji. W najbliższych tygodniach dostęp do pociągów ułatwią windy. Bedą też włączone nowe wizualne systemy informacji pasażerskiej.

Na stacji, wraz z dwoma nowymi peronami zmieniły się tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym. Konieczne było wzmocnienie terenu, co pozwoli przyspieszyć pociągi od strony Rzeszowa i Krakowa Głównego. Nowe Lokalne Centrum Sterowania zastąpiło dwie nastawnie. Nowoczesne komputerowe systemy sterowania będą wspierać kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.

Kolejne prace w Płaszowie i Bieżanowie

Przełożenie ruchu na nowe tory pozwala na kolejne prace po wschodniej stronie Płaszowa. Na stacji Kraków Bieżanów wykonawcy rozpoczęli przebudowę torów w kierunku Wieliczki.

To z kolei wymagało zmian w organizacji ruchu pociągów. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, pociągi aglomeracyjne SKA1 do 15 listopada na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia zastąpiła komunikacja autobusowa. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:

Uruchomienie dwóch peronów otwiera też drogę do kolejnego etapu przebudowy stacji Kraków Płaszów. Zakończy się ona w przyszłym roku. Przy utrzymanym ruchu pociągów, przebudowane zostanie przejście podziemne i peron.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.” Więcej o projekcie: www.krakow-rudzice.pl

 

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Podgórze
comments powered by Disqus