Nowa droga na Kazimierzu. Są trzy propozycje

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Jednokierunkowa ulica, z drogą dla rowerów, chodnikami po obydwu stronach i miejscami postojowymi wyznaczonymi w zatokach – tak ma wyglądać nowa droga łącząca ulice Dietla i Wrzesińską, wzdłuż budowanego przystanku Kraków Grzegórzki.

Nowa droga ma przebiegać dokładnie wzdłuż linii kolejowej, przy nowym przystanku Kraków Grzegórzki, od ul. Dietla do miejsca, w którym ul. Wrzesińska dochodzi do nowych estakad kolejowych, a więc w rejonie budynku przy ul. Wrzesińskiej 11.

W lutym informowaliśmy o rozpisanym przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa przetargu na przygotowanie koncepcji nowego rozwiązania. Teraz pierwsze propozycje projektantów przechodzą już audyt rowerowy – dokładne mapy można znaleźć na stronie Zarządu Transportu Publicznego. Różnice pomiędzy nimi nie są duże – dotyczą przede wszystkim wyznaczenia miejsc parkingowych oraz sposobu poprowadzenia drogi dla rowerów i chodnika po stronie linii kolejowej.

Jakie parkowanie?

Długa na ok. 200 metrów jezdnia ma mieć cztery metry szerokości. Od strony kamienic poprowadzony będzie wzdłuż niej chodnik o szerokości min. dwóch metrów. Będą też zatoki parkingowe: projektanci przewidują miejsce dla dziesięciu samochodów, w wersji z parkowaniem równoległym lub ukośnym, w zależności od wariantu. Dwa z tych miejsc będą przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.

Po przeciwnej stronie jezdni, a więc bliżej estakad kolejowych, wybudowana ma natomiast zostać droga dla rowerów o szerokości trzech metrów i drugi dwumetrowy chodnik. Ich dokładny przebieg również różni się w zależności od wariantu. W wersji, która zakłada poprowadzenie ich prosto, równolegle do przystanku kolejowego, przy jezdni zmieszczą się jeszcze niewielkie zieleńce. Projektanci przewidują dla samochodów ruch jednokierunkowy, od strony ulicy Dietla.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa zamówił na razie jedynie koncepcję nowego rozwiązania. Dokumentację projektową i realizację trzeba będzie zamówić w osobnym przetargu, po zapewnieniu środków w budżecie.

Część większych zmian

Warto pamiętać, że w najbliższym sąsiedztwie są planowane jeszcze inne inwestycje, które zmienią wygląd okolicy. To po pierwsze zagospodarowanie terenów pod estakadami kolejowymi, a po drugie – przeorganizowanie przestrzeni na ul. Grzegórzeckiej, przed Halą Targową, co będzie się wiązało z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ul. Grzegórzeckiej, w stronę ul. Dietla. Informowaliśmy o tym szerzej tutaj:

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Stare Miasto