Do 2 sierpnia można składać oferty w nowym przetargu na opracowanie koncepcji rozbudowy ulicy Bunscha i budowy ulicy Humboldta. Głównym elementem opracowania ma być też nowa linia tramwajowa.
Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie zaproponowanie kilku wariantów koncepcji tej inwestycji, spośród których wskazane będzie rozwiązanie preferowane do dalszych prac. W oparciu o wariant preferowany złożony będzie wniosek do decyzję środowiskową. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne.
Zgodnie z założeniem, ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1.3 km. Następnie na odcinku od ulicy księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowa ulica Skotnicka (ok. 1 km).
Tramwaj w dwóch wersjach
Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Jej początek wyznacza pętla Czerwone Maki. W przypadku komponentu tramwajowego rozważane są dwie opcje: pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P&R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie szpitala im. Babińskiego.
W ramach całego zadania wybudowane mają zostać także drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.
Prawie dwa lata
Wykonawca na kompletną realizację zadania, a więc zaproponowanie wariantów koncepcji, uzyskanie wszelkich uzgodnień, wskazanie rozwiązania optymalnego, przygotowanie i złożeniem materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i uzyskanie tej decyzji, będzie miał 22 miesiące licząc od podpisania umowy.
W poprzednim przetargu zgłosiło się sześć firm, ale po tym, jak najtańsza oferta została odrzucona, kolejna była już za droga w zestawieniu z zakładanym przez ZIM budżetem. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: