Epidemia pokrzyżowała plany rozpoczęcia budowy nowego odcinka „zakopianki”

Wcześniejszy odcinek nowej drogi ekspresowej fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W ostatnim kwartale 2023 roku kierowcy udający się w góry, odcinek między Krakowem a Nowym Targiem, będą mogli pokonać w całości drogą dwujezdniową. W wakacje powinny rozpocząć się prace budowlane na ostatnim brakującym fragmencie między Rabką-Zdrój a Nowym Targiem.

Droga krajowa nr 47 o długości ponad 16 kilometrów będzie przebiegać w nowym śladzie. W ramach inwestycji wykonawca musi wybudować cztery bezkolizyjne węzły drogowe (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód oraz Nowy Targ Południe) oraz 22 obiekty inżynieryjne, jak mosty, wiadukty oraz estakady.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie oraz wybudowanie nowego odcinka „zakopianki” mówił, że droga umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju. – To inwestycja, na którą mieszkańcy regionu i turyści udający się na wypoczynek w polskie góry czekali od lat – podkreślił.

Zezwolenie na przełomie czerwca i lipca

Aby móc rozpocząć prace budowlane, drogowcy muszą posiadać zezwolenie na realizację inwestycji. Dokument, zgodnie z zapowiedziami wojewody małopolskiego Piotra Ćwika, miał być podpisany pod koniec maja. Tak jednak się nie stało.

– Przewidywaliśmy, że decyzję dla budowy nowego odcinka drogi krajowej nr 47 uda się nam wydać po połowie maja, jednak ze względu na sytuację związaną z koronawirusem, jak np. kwestie dotyczące zakazu przemieszczania się czy ewentualnego przebywania osób na kwarantannie, konieczne okazało się wydłużenie etapu konsultacji społecznych związanych z oceną oddziaływania inwestycji drogowej na środowisko o kolejne 30 dni – tłumaczy dla LoveKraków.pl Joanna Paździo, rzeczniczka prasowa wojewody.

Urząd wojewódzki szacuje, że decyzję uda się wydać najprawdopodobniej na przełomie czerwca i lipca tego roku. Jeśli postanowienie nie będzie zakwestionowane, to robotnicy prace ziemne będą mogli rozpocząć jeszcze w wakacje.

Całkowita wartość kontraktu opiewa na kwotę ponad 880 milionów złotych. Generalnym wykonawcą została firma Intercor z Zawiercia, która w październiku 2023 roku powinna zakończyć inwestycje.

News will be here