Kolejki przed punktami sprzedaży biletów. Winni zapominalscy?

Archiwum fot. Krzysztof Kalinowski

Wciąż przed Punktami Sprzedaży Biletów ustawiają się kolejki. – To skandal, żeby obsługiwać w tak wolnym tempie – mówi nam mieszkaniec, który odstał swoje w poniedziałek na pętli Krowodrza Górka.

W poniedziałek napisał do nas jeden z krakowian z prośbą o interwencję po tym, jak stał w dwugodzinnej kolejce do punktu sprzedaży biletów na Krowodrzy Górce. Mówi, że o ok. 17 przed nim było 25 osób, a o godz. 19 – sześć. Chciałby się dowiedzieć, dlaczego tak długo trwała obsługa i czy nie można przedłużyć pracy punktu, bo wiele osób przychodzi tam po pracy.

Zapytaliśmy o to rzecznika Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. – Z informacji, które otrzymałem, wynika, że tego dnia nie było żadnych problemów technicznych – mówi Marek Gancarczyk.

Problem z dokumentami

– O ile sprzedaż biletów okresowych odbywała się sprawnie i szybko, to znacznie więcej czasu zajmowało uzyskanie uprawnień Karty Krakowskiej. Niestety w zdecydowanej większości osoby, który przyszły, aby te uprawnienia uzyskać, nie miały wymaganego kompletu dokumentów – zauważa Gancarczyk.

Okazuje się, że osoby te wypełniają wnioski dopiero w punktach sprzedaży biletów, co zabiera czas. – Często nie dysponowali także pełnomocnictwami koniecznymi w przypadku składania dyspozycji w imieniu innej osoby – dodaje rzecznik prasowy.

MPK informuje, że od 1 marca w tym PSB zostało otwarte dodatkowe stanowisko (co jest związane ze zniesieniem limitów przez rząd). To powinno znacznie usprawnić obsługę klientów.

Załatw sprawę on-line

Zamiast marnować czas w kolejkach, można skorzystać z Internetu i w ten sposób uzyskać uprawnienia w programie „Karta Krakowska”.

Wniosek o przedłużenie Karty Krakowskiej można złożyć w formie elektronicznej poprzez stronę www.kk.krakow.pl. Dokumenty PIT można przesłać na adres e-mail: okazpit@kk.krakow.pl.