Więcej miejsc parkingowych dla rowerów niż samochodów

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Rowerem do pracy? Nie każdy się na to decyduje z powodu braku odpowiedniej infrastruktury.

Rower możemy przypiąć do barierki znajdującej się na ulicy, choć nie jest to najbezpieczniejsza forma przechowywania roweru. Na dużą ilość stojaków rowerowych, dedykowane parkingi rowerowe, przebieralnie czy prysznice mogą sobie pozwolić tylko największe zakłady i obiekty biurowe.

W budynkach A i B wybudowanych w drugim etapie realizacji kompleksu High5ive w sumie może pracować 4000 osób. Przewidziano dla nich 414 miejsc parkingowych dla samochodów oraz 514 ogólnodostępnych miejsc dla rowerów. Poza tym część najemców ma również swoje własne pomieszczenia w rowerowni.

W rowerowni jednej z największych przestrzeni biurowych w Krakowie znajdują się stojaki typowo mocowane do podłoża (na dwa rowery) oraz zestawy do stojaków piętrowych, które umożliwiają zaparkowanie do 10 rowerów każdy.

Rowerem do biura

Jak wiele osób faktycznie dociera do pracy rowerem? – Jeszcze jest za wcześnie, żeby odpowiedzieć na to pytanie. Budynki zostały oddane do użytkowania w lutym i nie wszyscy najemcy zdążyli wprowadzić się do swoich biur – informuje Eliza Jamrozik, przedstawicielka spółki Skanska, odpowiedzialnej za realizację inwestycji High5ive.

– Biorąc pod uwagę bardzo dobry dostęp do sieci ścieżek rowerowych, jesteśmy przekonani, że podróż do pracy rowerem będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem, podobnie jak to miało miejsce przy pierwszym etapie kompleksu. Wraz z jego otwarciem stworzyliśmy Bike5ive – centrum rowerowe, które zostało udostępnione do użytku zarówno najemców, jak i wszystkich mieszkańców Krakowa – dodaje Jamrozik.

News will be here