Czym jest Pitching Fight Club? O co chodzi?

Pitching Fight Club to lekki, konkursowy format wydarzenia do udziału, w którym zapraszamy wszystkich, którzy chcieliby zaprezentować swój biznes lub pomysł na biznes. Tytułowy pitch to krótka, 3-minutowa prezentacja, której zadaniem jest oczarowanie rozmówcy lub – jak w naszym przypadku – audytorium. Jeśli prowadzisz już swój startup – zapraszamy. Jeśli pomysł na biznes dopiero w Tobie dojrzewa – zapraszamy. To znakomita okazja do sprawdzenia jak na Twoje wizje i sposób ich prezentacji, zareagują eksperci i publiczność.


Zwycięzca zdobywa nagrodę finansową w wysokości 700 zł i pamiątkowe rękawice mistrza; z kolei laureaci II i III miejsca zdobywają drobny sprzęt elektroniczny. Ale tak naprawdę zwycięzcami są wszyscy uczestnicy, a rzeczywiste nagrody są zupełnie inne. Pitching Fight Club bowiem to świetny i stosunkowo przyjazny poligon, na którym można sprawdzić samego siebie w roli osoby prezentującej, ale również zainspirować się pomysłami i rozwiązaniami prezentacyjnymi innych osób.


Jak przebiega Pitching Fight Club?

To już trzecia, ostatni w tym roku edycja konkursu Pitching Fight Club. Na ring wychodzą po kolei zgłoszeni uczestnicy i we wspomnianym już 3-minutowym pitchu próbują zachwycić jurorów konkursu oraz publiczność swoimi pomysłami biznesowymi. Po każdym wystąpieniu jurorzy oraz publiczność mają szansę zadać występującym pytania.


Jurorzy oceniają wystąpienie wg pięciu kryteriów: poziom techniczny prezentacji i prezentera, spójność pomysłu, poziom przygotowania planu na biznes (m.in. kto jest klientem, potrzeby klientów, rozwiązanie problemu, wielkość rynku, potencjał i metody zarabiania na pomyśle), wykonalność/realność pomysłu oraz tzw. efekt wow.


Tym razem, w ramach trzeciej edycji PFC, będzie można zobaczyć w akcji mistrzów ringu, bo odbędą się dwie dodatkowe prezentacje: Kamila Kozieła – eksperta w dziedzinie skutecznych prezentacji biznesowych oraz Bartosza Józefowskiego – eksperta w dziedzinie rozwoju startupów, autora raportu o krakowskiej scenie startupowej, członka zarządu Funduszu Zalążkowego KPT.


Po zakończeniu prezentacji, już w spokojnej, pozakonkursowej atmosferze zawsze jest czas na mniej formalny networking oraz możliwość porozmawiania z jurorami o swoich pomysłach. To też ogromna wartość Pitching Fight Club.


Na najbliższa edycję PFC zapraszamy zarówno publiczność jak i prezentujących. Widzimy się już 18 grudnia o godz. 18:00 w The Stage, przy ul. Łobzowskiej. Zwykle gościmy kilkunastu przedsiębiorców lub przyszłych przedsiębiorców oraz kilkudziesięciu kibiców ich zmagań.


Kto ocenia występy? Kto zasiada w jury?

Do jury zaprosiliśmy: wspomnianych już Karola Kozieła i Bartosza Józefowskiego, a trzecim członkiem, jest znany startupowiec Paweł Nowak, obecnie CEO startupu Contellio. To oni na podstawie swoich doświadczeń, pytań do występujących oraz arkusza oceny wskazują zwycięzców.


Jurorzy są wymagający, ale sprawiedliwi. A po zakończeniu części konkursowej zawsze można podejść i popytać ich o szczegóły oceny


Kto organizuje, a kto wspiera Pitching Fight Club?

Pilotażową edycję zrealizowaliśmy siłami wyłącznie Krakowskiego Parku Technologicznego. Ale edycje 1-3 realizujemy już wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, który częściowo współfinansuje Pitching Fight Club. W naszych działaniach wspierali i wspierają nas: Lovekrakow.pl, Fundacja #OMGKRK, Dziennik Internautów i Cluster Cowork.


To trzecie edycja. Jakie są losy zwycięzców z poprzednim dwóch?

W pierwszej edycji PFC wygrała Sofia Balderson, reprezentująca Real British English. Jest to projekt, który robi wszystko, żeby za pomocą autorskiej technologii rozpoznawania wymowy i indywidualnie dopasowywanego programu lekcji języka, nauczyć ludzi mówić na poziomie rdzennego mieszkańca Wielkiej Brytanii.


Edycję drugą wygrał zespół RainForest wdrazający system do zarządzania ekosystemem w terrariach zwierząt egzotycznych System robi to w oparciu o rzeczywiste dane (światło, ciepło, wilgotność etc.) z prawdziwego środowiska danego gatunku. Projekt cały czas dynamicznie się rozwija.


Warto uczestniczyć?

Warto! Zarówno z perspektywy widza, jak i prezentującego. To unikalne doświadczenie i okazja do poznania mnóstwa nowych rzeczy: od tego jak wygląda świat startupów, przez metody prezentacji, rodzaje pytań jakie zadają inwestorzy oraz nieoczywistych możliwości jakie daje świat nowych technologii.


comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej

Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale