Zarząd dróg rozpisał przetarg na remont ulicy Opolskiej. Nową nawierzchnię ma zyskać odcinek od ul. Prądnickiej do al. 29 Listopada.
Chodzi o ponad 1,2-kilometrowy fragment ulicy pomiędzy dwiema dużymi miejskimi inwestycjami. Budowa nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej dobiega już końca i od maja utrudnienia na ul. Opolskiej się zmniejszyły, po otwarciu nowego tunelu. Po wakacjach nowym torowiskiem mają już zacząć kursować tramwaje. Inaczej jest w przypadku al. 29 Listopada, gdzie jeszcze przez dłuższy czas można się spodziewać zmian w ruchu.
Czas na nowy asfalt
Jeszcze w tym roku ekipy budowlane mają się pojawić także na samej ul. Opolskiej. Nawierzchnia jest tam już mocno zniszczona, zarówno w związku z dużym natężeniem ruchu, jak i z poruszaniem się wielu ciężkich pojazdów budowy.
W piątek Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na remont nawierzchni i do 20 lipca czeka na oferty wykonawców. Urzędnicy chcą, żeby prace zakończyły się do połowy grudnia.
Remontem mają być objęte obydwie jezdnie ulicy, przy czym jezdnia w stronę Nowej Huty na odcinku od ul. Prądnickiej do al. 29 Listopada, a jezdnia w stronę ronda Ofiar Katynia na nieco krótszym fragmencie– od ul. Prądnickiej do wiaduktu kolejowego.
Wykonawca ma nie tylko ułożyć nowy asfalt, ale także zająć się krawężnikami i – miejscowo – chodnikami. Wcześniej musi przygotować zmiany w organizacji ruchu: wymóg miasta jest taki, by minimalizować utrudnienia w ruchu i zapewnić sprawną obsługę komunikacji zbiorowej.