W poniedziałek w szkole podstawowej nr 34 miało miejsce pierwsze publiczne odtworzenie spotu promującego Kraków przy okazji Młodzieżowych Mistrzostw Europy. Dzieci wzięły również udział w konkursie rzutów karnych, za co zostały nagrodzone biletami na mecze Euro w Krakowie.
Spot reklamowy z Bartoszem Kapustką w roli głównej będzie emitowany w największych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) i ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie w trzech wersjach: 8- 15- i 30-sekundowej. Piłka kopnięta z Błoń przez młodego piłkarza zmotywowanego przez Kapustkę przemierza miasto, pokazując widzom najważniejsze krakowskie zabytki. Akcja kończy się na Rynku Głównym.
– W ten sposób chcemy pokazać uroki naszego miasta i to,, że wybitni młodzi piłkarze mogą wyjść z Krakowa. Dzieciom i młodzieży potrzebne są dziś dobre wzorce zachowań i spędzenia wolnego czasu – mówi wiceprezydent Andrzej Kulig, odpowiedzialny m.in. za promocję.
Spot powstawał w drugiej połowie kwietnia. Pogoda nie rozpieszczała, ale wiceprezydent pracę z reprezentantem Polski nazwał „dużą przyjemnością”. – Bartek jest najbardziej rozpoznawalnym piłkarzem młodego pokolenia. Robiliśmy badania, z których wynika, że wzbudza sympatię również u kibiców Wisły, którzy uważają go za piłkarza, którym Kraków może się pochwalić – tak wybór twarzy Euro U-21 w Krakowie uzasadnia Janusz Kozioł, pełnomocnik prezydenta do spraw Młodzieżowych Mistrzostw Europy.