Przejście na Olszy dostępne dla dwóch kółek. Będzie winda i pochylnia

fot. Archiwum

Coraz więcej wiadomo o zmianach, jakie są planowane w przejściu podziemnym pod torami kolejowymi na Olszy. Ma ono zostać dostosowane do potrzeb rowerzystów i osób niepełnosprawnych.

Przebudowa przejścia to część większej inwestycji. Jej pierwszym etapem ma być budowa nowej ścieżki rowerowej od ulicy Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i Lublańskiej do estakady. Drugi, który zgodnie z planem ma wystartować od lipca, to właśnie modernizacja niedostępnego obecnie przejścia podziemnego pomiędzy ulicami Czerwonego Prądnika i Otwinowskiego. – Zgodnie z planem, inwestycja ma zostać oddana do użytku do końca września tego roku. Prace na pierwszym etapie rozpoczną się po 30 maja, a na drugim – od lipca – zapowiada Renata Postawa-Giza z biura prasowego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Winda zamiast części schodów

Projekt planowanej przebudowy można już zobaczyć na stronie ZIKiT. Wynika z niego, że po północnej stronie przejścia, w miejscu schodów od strony ulicy Brogi, planowany jest montaż windy. Będzie to też wymagało częściowego demontażu obecnego zadaszenia. Zejście do tunelu ma też być bardziej przeszklone, co ma poprawić widoczność w rejonie skrzyżowania.

Więcej zmieni się od strony ulicy Otwinowskiego. Istniejące schody zostaną w całości rozebrane i zastąpione przez pochylnię, przeznaczoną dla pieszych i rowerzystów. Będzie ona miała przynajmniej 3,5 metra szerokości.

Ponieważ jednak trzeba pokonać sporą różnicę wysokości, w praktyce z punktu widzenia pieszego będzie to oznaczało wydłużenie drogi – zamiast bezpośrednio do schodów, trzeba będzie przejść ułożoną w kształt litery S drogą.

Z pewnością na inwestycji zyska estetyka tego zaniedbanego dziś miejsca. Wokół nowej drogi w miejscu rozebranego chodnika prowadzącego obecnie do schodów, powstanie zieleniec.

Do końca września mają być gotowe też trzy inne rowerowe inwestycje. Pierwsza to półtorakilometrowa trasa wzdłuż ulic Babińskiego i Skotnickiej od ulicy Bunscha do Trockiego. Druga – wzdłuż Piasta Kołodzieja, Srebrnych Orłów, Wiślickiej. Trzeci, najdłuższy odcinek ma zostać zbudowany wzdłuż ulicy Armii Krajowej i Jasnogórskiej do granic miasta.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Czerwony