Kraków słynie z dobrej kuchni. Dlatego tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019 zobowiązuje. Przewodnik to efekt współpracy miasta z Facebookiem. Publikacje są bezpłatne i będą dostępne w punktach InfoKraków oraz w restauracjach i kawiarniach rekomendowanych przez społeczności lokalne w stolicy Małopolski.
26 lipca miała miejsce premiera przewodnika. Na początek: 10 tysięcy egzemplarzy. Na 120 stronach zebrano najlepsze krakowskie restauracje, kawiarnie, bary mleczne, puby oraz inne kulinarne miejscówki. Wszystko po to, by przybliżyć bogactwo naszych lokalnych przysmaków turystom i mieszkańcom.
— Ten przewodnik pomoże milionom odwiedzających, którzy przyjeżdżają tu, by odkrywać najlepsze strony Krakowa — ocenia Robert Bednarski, dyrektor Facebooka w Europie Środkowo-Wschodniej.
Mieszkańcy budują gastronomiczną mapę miasta
Kraków to jedno z dwóch polskich miast, które znalazło się w słynnym przewodniku Michelin. Na liście jest tylko 26 restauracji.
— Facebook jest świetnym forum i miejscem dzielenia się informacjami. Tutaj społeczności mogą mówić o tym, czego potrzebują i czego oczekują — mówią założycielki portalu „Have a bite” i grupy „Krakowscy foodies / Jedlingi w Krakowie”, Katarzyna Płachecka i Karolina Milczanowska.
Współtwórczynie publikacji zapewniają, że rekomendacje pochodzą od ludzi, którzy tworzą lokalne społeczności. A są to weganie, kawosze czy po prostu foodies (jedlingi).
Plany na przyszłość
Elżbieta Kantor, dyrektor wydziału ds. turystyki, dodaje:
— To nie jest projekt na rok, tylko na zawsze. Mamy ogromny potencjał, mnóstwo produktów lokalnych, 13 produktów regionalnych w Małopolsce i ponad 200 tradycyjnych. Do tego ważne dla każdej społeczności są też gościnność, miła atmosfera i jakość obsługi – podsumowuje.
AUTORKA: Alina Prokopenko