Jak legalnie umieścić reklamę? Powstał specjalny kalkulator

fot. Urząd Miasta Krakowa

30 czerwca kończy się okres dostosowawczy uchwały krajobrazowej. Przedsiębiorcy mogą już teraz skorzystać z kalkulatora przygotowanego przez urzędników magistrackiego wydziału planowania przestrzennego.

1 lipca w pełni zaczną obowiązywać postanowienia uchwały krajobrazowej. Do tego dnia z ulic Krakowa powinno (według różnych szacunków) zniknąć od 80 do 90 procent billboardów, nie powinniśmy spotkać już żadnej siatki wielkoformatowej (dopuszczalny jest wyjątek na czas remontu fasady) oraz ekranów led (taki wyświetlacz może pozostać tylko na Tauron Arenie).

Prawdziwa rewolucja czeka również osoby prowadzące sklepy czy punkty usługowe na terenie całego miasta. Każdy podmiot (z wyjątkiem tych znajdujących się na terenie parków kulturowych Stare Miasto i Nowa Huta) może umieścić do pięciu szyldów. Należy jednak pamiętać, że wszystkie szyldy nie mogą przekroczyć np. 25 procent powierzchni elewacji frontowej parteru.

Przedsiębiorcy chcący dowiedzieć się, jakie zasady obowiązują ich od 1 lipca mogą skorzystać ze specjalnego kalkulatora przygotowanego przez urzędników magistrackiego wydziału planowania przestrzennego. Pod adresem [LINK] należy odpowiedzieć na pytanie czy reklama stanowi szyld. Jeśli wskażemy, że tak – to system poprosi o wskazanie strefy, w której znajduje się lokal.