Prace na linii do Katowic do 2020 roku

Remont torów fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W niedzielę zmieniają się rozkłady jazdy na linii kolejowej do Krzeszowic. PKP PLK prowadzą tam remont, który jest częścią przebudowy linii łączącej Kraków z Katowicami. Pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość.

Spółka PKP PLK podzieliła remont linii na cztery odcinki. Na tych bliżej Śląska (Jaworzno-Szczakowa – Trzebinia – Krzeszowice) prace mają się rozpocząć w przyszłym roku, trwają jeszcze procedury przetargowe. Odcinki bliżej Krakowa (Krzeszowice – Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy) są już na dalszym etapie przygotowań.

Pomiędzy Krzeszowicami a Mydlnikami pierwsze prace rozpoczęły się już w lutym. – Wykonawca prowadził roboty rozbiórkowe i przygotowawcze: wycinkę drzew i krzewów, przebudowę instalacji gazowych, wodociągowych i sieci teletechnicznych, które mogły kolidować z pracami inwestycyjnymi – mówi Dorota Szalacha z małopolskiego oddziału PKP PLK.

Prace trwają

Po Światowych Dniach Młodzieży ruszył już właściwy remont. Na początku sierpnia zamknięty został jeden z dwóch torów, a na drugi skierowano cały ruch pociągów, w obydwie strony. – Wykonawca zdemontował już stary tor. Prowadzone są prace przed położeniem nowego: wymiana gruntu i wzmacnianie nasypów – wylicza Szalacha.

Modernizacja tego odcinka torów obejmie także stacje na trasie: w Rudawie, Zabierzowie, Mydlnikach i Wapienniku. W praktyce powstaną tam zupełnie nowe obiekty, z wygodnymi i dostępnymi dla niepełnosprawnych peronami, wyposażonymi w wiaty, pochylnie, a w przypadku Zabierzowa również windy.

Od najbliższej niedzieli zostanie zmieniony rozkład jazdy na tym odcinku. Podróż się wydłuży z ok. 40-50 minut do ok. godziny. – Rozkład jazdy przygotowano tak, by pociągi mimo prac kursowały planowo – zapewnia przedstawicielka spółki.

Do 2020

Przebudowa linii między Krzeszowicami a Mydlnikami ma się zakończyć na przełomie 2017 i 2018 roku. Na koniec 2018 planowane jest oddanie odcinka do Dworca Towarowego. Całość trasy Katowice – Kraków ma być gotowa w czerwcu 2020 r. Całkowita wartość projektu jest szacowana na ok 2,7 mld złotych.