Analitycy do zadań specjalnych

Śledzisz to, co się dzieje na świecie? Wiesz, że rewolucje po drugiej stronie kuli ziemskiej wpływają na to, co dzieje się na naszych rynkach finansowych? Masz zacięcie detektywistyczne i szybko łączysz fakty? Zostań analitykiem KYC.

 

Strażnicy reputacji banku

Pod tajemniczym skrótem KYC (know your customer) kryje się nazwa działu, który zajmuje się weryfikacją klientów banku. Specjaliści zajmujący się tą stosunkowo nową dziedziną zapobiegają między innymi praniu brudnych pieniędzy i minimalizują ryzyko związane z działaniami podejmowanymi przez klientów. Przestępcy wykorzystują coraz to nowsze systemy do wprowadzania nielegalnych środków do obrotu finansowego, a zamachy z 11 września 2001 roku pokazały światowym bankom, jak ważne jest kontrolowanie tego, czy ich klienci nie finansują ugrupowań terrorystycznych.

To odpowiedzialne zadanie polegające na szczegółowej weryfikacji danych wymaga doskonałej znajomości sytuacji polityczno-ekonomicznej na świecie. Konflikt ukraiński, kryzys ekonomiczny, czy nakładanie sankcji na kolejne państwa – to wszystko determinuje codzienne działania analityków KYC.

Pracownicy UBS mają codziennie kontakt z klientami z różnych krajów i kontynentów, dlatego podczas rekrutacji szczególny nacisk kładziony jest na sprawdzenie znajomości języka angielskiego. Specjaliści z krakowskiego oddziału mają szansę wyjazdów zagranicznych. Obecnie analitycy UBS zdobywają doświadczenie w Londynie, Stanach Zjednoczonych czy Singapurze.

Jak trafić do działu Know Your Customer?

W obliczu szybko zmieniającej się sytuacji międzynarodowej oraz zwiększonego zagrożenia atakami terrorystycznymi zapotrzebowanie na specjalistów do spraw danych i dokumentacji stale rośnie. Kto może się sprawdzić na takim stanowisku? Osoba, która orientuje się w tym, co się dzieje na świecie, ktoś kto jest dociekliwy i nie boi się zadawać niewygodnych pytań. Nasza praca wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem, dlatego ważna jest umiejętność budowania relacji i pozyskiwania informacji. – mówi Izabela Sadowska, specjalista ds. danych i dokumentacji w KYC Onboarding APAC.

Karierę w Know Your Customer można rozpocząć praktycznie po wszystkich kierunkach studiów. Ważniejsza od dyplomu jest tutaj ciekawość świata, wnikliwość, umiejętność wyszukiwania danych i odwaga do kwestionowania, wydawałoby się pewnych, informacji. W UBS świetnie sobie radzą nie tylko finansiści, ale również filolodzy, a nawet osoby, które studiowały typowo humanistyczne kierunki.

Pracę najprościej zacząć od stażu, jak mówi Lubomir Słowik, team leader: Każdy z nas kiedyś zaczynał i wiemy, że pierwsze dni w pracy bywają stresujące, dlatego dla wszystkich nowych osób mamy specjalny program, który ułatwia wdrożenie się do codziennych obowiązków. Wierzymy, że w zgranym zespole pracuje się lepiej, dlatego każda osoba ma swojego opiekuna, który pomaga się zaaklimatyzować i zintegrować z zespołem.

Pracownicy już po roku pracy sami mogą decydować o tym, czy chcą się rozwijać w kierunku zarządzania zespołem, czy specjalizować w dziedzinie, którą się zajmują.

Praca specjalisty KYC każdego dnia przynosi nowe wyzwania,  a to wymaga nieustannego rozwoju, Mamy często szkolenia zarówno wewnętrzne z trenerami UBS,  jak i zewnętrzne. Szczególnie cenną dla mnie umiejętnością wyniesioną ze szkolenia jest znajomość technik wydobywania od klienta niewygodnych informacji. – mówi Izabela Sadowska.

Więcej informacji o aktualnych ofertach staży znajdziecie na stronie UBS.