Jak zadbać o swój kręgosłup? Proste ćwiczenia, by żyło się lepiej [VIDEO]

fot. LoveKraków.pl

W dobie komputerów siedzący tryb życia jest czymś naturalnym. Może jednak powodować problemy zdrowotne, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy. Siedzenie osłabia mięśnie pleców, co ułatwia skrzywianie się kręgosłupa w nieodpowiedni sposób. Można jednak z tym walczyć.

Trener personalny Tomasz Kleszcz pokazuje, w jaki sposób w domu można zadbać o zdrowy kręgosłup. Są to trzy ćwiczenia, które nie zajmą wiele czasu, można wykonywać je niemal wszędzie i nie potrzebujemy do tego żadnego sprzętu. Wystarczą chęci i kilka minut poświęcenia.

Pierwsze ćwiczenie – unoszenie rąk i nóg w leżeniu na brzuchu. Kładziemy się z wyprostowanymi ku górze rękami i – utrzymując biodra cały czas na podłodze – odrywamy jednocześnie ramiona i nogi od podłoża, wyginając się w łuk.

Następnie wykonujemy rotację tułowia naprzemianstronne unoszenie rąk i nóg w podporze przodem. Klękamy, opierając ciało na kolanach i dłoniach. Unosimy prawą nogę i lewą rękę tak, aby tworzyły linię prostą z kręgosłupem. Następnie zamieniamy kończyny – prawa ręka i lewa noga do góry.

Kolejnym ćwiczeniem jest plank, czyli deska. Wyprostowane ciało opieramy jedynie na palcach stóp i przedramionach. Polega ono na tym, by utrzymać pozycję, nie wykonując przy tym ruchów ciałem. Angażuje niemal wszystkie partie ciała – brzuch, kręgosłup, ramiona i pośladki. Przy wykonywaniu deski bardzo ważne jest, aby miednica była zrotowana. Jeśli odczuwamy ból w plecach, należy unieść biodra.

Na końcu wykonywane jest przenoszenie piłki nad głowę w klęku tak, jak zaprezentowano na filmiku.

 



Chcesz umówić się na trening? Napisz! trener.kleszcz@gmail.com lub zadzwoń: 731-484-123
comments powered by Disqus