Operator hulajnóg Tier zlecił artystce Justynie Stoszek zaprojektowanie muralu na szczycie bloku przy ul. Płaszowskiej. Mural przedstawia wilka szarego, bohatera kampanii reklamowej TIER.
Mural to kolejna odsłona zainicjowanej w maju globalnej kampanii „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”. Firma postanowiła ozdobić ścianę jednego z budynków mieszkalnych w Krakowie, na której pojawił się mural z motywem zwierzęcym.
Autorką jest Justyna Stoszek – interdyscyplinarna artystka i krakowianka. Projekt, utrzymany w charakterystycznej dla twórczyni estetyce graficzno-malarskiej, przedstawia wilka szarego, bohatera kampanii firmy, który jest jednym z głosów zwierzęcego manifestu.
– Wszystko zaczyna się od symbiozy z naturą, poczucia jedności – z drzewem, zwierzęciem czy moją największą miłością – lasem. Bycie ambasadorką zagrożonego świata przyrody traktuję jako mój artystyczny obowiązek. Projektując mural, zależało mi na tym, aby postać wilka, symbolizującego siłę i odwagę, wywołała moment refleksji o naszych korzeniach i silnej więzi z naturą” – komentuje Justyna Stoszek.
Mural został wykonany przy użyciu farb oczyszczających powietrze i powstał na niekomercyjnej ścianie budynku Spółdzielni Mieszkaniowej „Saska” przy ul. Płaszowskiej 42. Pracę można oglądać przez najbliższe min. 6 miesięcy.
– Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, z którym podpisaliśmy porozumienie i właśnie tu powstał pierwszy w kraju niekomercyjny mural Tier – dodaje Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.