Odwołanie umorzone. W sierpniu przetarg na linię do Górki Narodowej

Pętla Krowodrza Górka fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Jest decyzja Generalnego Inspektora Ochrony Środowiska o umorzeniu postępowania odwoławczego w sprawie budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. To otwiera drogę do przygotowania materiałów pod przetarg na tę ważną dla mieszkańców północy Krakowa inwestycję.

– Decyzja o umorzeniu postępowania odwoławczego otwiera nam drogę do przygotowania programu funkcjonalno-użytkowego, a w dalszej perspektywie do rozpisanie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie nowej linii tramwajowej. Liczę, że zamówienie publiczne ogłosimy jeszcze pod koniec wakacji. Pierwsze składy tramwajowe do północnych rogatek miasta powinny dojechać w 2019 roku – zapowiada Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa.

Trasa nowej linii tramwajowej ma przebiegać przez ulicę Pachońskiego, Bociana, następnie tunelem pod torami kolejowymi, dalej przez Górkę Narodową do alei 29 Listopada, gdzie planowany jest parking Park&Ride. Koszt inwestycji szacowany jest na 250 mln zł.

Linia na Azory skręci na północ

Równolegle miasto przygotowuje budowę linii na Azory, która też ma być finansowana ze środków unijnych. Choć pierwotnie planowano, że torowisko zakończy się pętlą na ul. Weissa, miasto podjęło decyzję o przedłużeniu linii już na obecnym etapie przygotowawczym do ul. Chełmońskiego. – To teren rozwojowy, powstają tam nie tylko centra handlowe, ale przede wszystkim osiedla mieszkaniowe. Przedłużenie linii tramwajowej aż do Chełmońskiego to tworzenie oferty przewozowej dla tysięcy mieszkańców – uważa Tadeusz Trzmiel. Zgodnie z planem, dokumentacja uzupełniająca ma zostać przygotowana w 2017 roku, ten element rozbudowy linii tramwajowych na północy miałby zostać zrealizowany do 2021 roku.

Przedłużą tory z os. Piastów?

Wiceprezydent Trzmiel zapowiedział też, że miasto przedłuży linię tramwajową z os. Piastów do magistrali kolejowej przy granicy Krakowa. – Obecnie nad torami kolejowymi budowany będzie wiadukt drogowy, także w ramach unijnego programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Zdecydowaliśmy o podjęciu prac koncepcyjnych nad wybudowaniem torowiska tramwajowego do granic miasta w rejonie ul. Powstańców. Ma tam powstać zintegrowany węzeł przesiadkowy, a więc przystanek Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, terminal autobusowy, pętla tramwajowa i parking P&R – informuje wiceprezydent.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały
News will be here

Aktualności

Pokaż więcej