Zamknięty wiadukt na ul. Grzegórzeckiej. Sprawdź, jak pojadą tramwaje [INFORMATOR]

fot. Krzysztof Kalinowski

15 lipca rusza przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką. Z powodu prac na sześć tygodni wyłączony z ruchu tramwajowego będzie odcinek od Ronda Grzegórzeckiego do skrzyżowania z ul. Starowiślną.

W związku z inwestycją, pasażerów komunikacji miejskiej czekają istotne zmiany w rozkładach jazdy.

Linie 2, 5, 7, 12, 16, 21, 23 – w dalszym ciągu pozostaną zawieszone;

Linie 10, 11, 19 – zostaną zawieszone;

Linie 4, 14, 24 – będą kursować po obecnych trasach objazdowych, bez dodatkowych zmian;

Linia 1 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: ze Wzgórz Krzesławickich do Ronda Grzegórzeckiego po aktualnej trasie obowiązującej w związku z remontem torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim, następnie al. Powstania Warszawskiego, ul. Lubicz, Rakowicką do Cmentarza Rakowickiego. Częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zmniejszona do 20 minut;

Linia 3 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: z Nowego Bieżanowa do przystanku „Kabel” bez zmian, następnie: estakadą nad dworcem Kraków Płaszów, ul. Klimeckiego, Kotlarską, al. Powstania Warszawskiego, tunelem do Dworca Towarowego, gdzie linia powróci na stałą trasę do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zmniejszona do 20 minut;

Linia 9 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: z Nowego Bieżanowa do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła II, ul. Ptaszyckiego, Igołomską do Pleszowa. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;

Linia 18 – będzie kursować po swojej stałej trasie Czerwone Maki P+R – Krowodrza Górka. Częstotliwość kursowania w soboty zostanie ponownie zmniejszona do 20 minut;

Linia 20 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: od Małego Płaszowa do Ronda Mogilskiego po stałej trasie, następnie tunelem, ul. Kamienną, Długą, Basztową, Dunajewskiego, Podwalem, Piłsudskiego do przystanku „Uniwersytet Jagielloński”, gdzie powróci na stałą trasę do Cichego Kącika. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;

Linia 22 – będzie kursować po trasie objazdowej: od Walcowni do Ronda Grzegórzeckiego po stałej trasie, następnie: ul. Kotlarską, Klimeckiego, estakadą nad dworcem Kraków Płaszów, ul. Wielicką, Limanowskiego, Kalwaryjską, Wadowicką do przystanku „Łagiewniki”, gdzie powróci na stałą trasę do Borku Fałęckiego. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;

Linia 52 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: od Wzgórz Krzesławickich do Ronda Mogilskiego po aktualnej trasie obowiązującej w związku z remontem torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim, następnie al. Powstania Warszawskiego, ul. Kotlarską, Klimeckiego, estakadą nad dworcem Kraków Płaszów, ul. Wielicką, Limanowskiego, Kalwaryjską, Wadowicką, Brożka do przystanku „Lipińskiego”, gdzie powróci na stałą trasę do Czerwonych Maków P+R. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;

Linia 70 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Pleszów – Igołomska, Ujastek Mogilski, al. Solidarności, al. Jana Pawła II, Mogilska, Lubicz, Rakowicka – Cmentarz Rakowicki. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut;

Linia 71 – zastępcza linia tramwajowa, kursująca na trasie: Mały Płaszów – Lipska, estakada nad dworcem Kraków Płaszów, Wielicka, Na Zjeździe, Starowiślna, Dietla, Monte Cassino, Kapelanka, Brożka, Zakopiańska – Borek Fałęcki. Przystanek „Starowiślna” dla linii będzie funkcjonował na ul. Dietla pomiędzy ul. Św. Sebastiana a ul. Starowiślną (w normalnym ruchu ta para przystanków jest nieużywana). Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;

Linia 72 – zastępcza linia tramwajowa kursować będzie po nowej trasie: od Salwatora do Dworca Towarowego jak obecnie, następnie tunelem, ul. Mogilską do pętli TAURON Arena Kraków Wieczysta. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;

Linia 73 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Dietla, Stradomska, św. Gertrudy, Starowiślna, Na Zjeździe, Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów. Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;

Linia 79 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Łagiewniki – Wadowicka, Kalwaryjska, Limanowskiego, Na Zjeździe, Starowiślna, Franciszkańska, Zwierzyniecka, Kościuszki – Salwator. Linia kursować będzie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne;

Linia muzealna 0 – kursy w relacji Muzeum Inżynierii Miejskiej – Kopiec Wandy zostaną zawieszone. Zostanie zwiększona częstotliwość kursowania w relacji Muzeum Inżynierii Miejskiej – Cichy Kącik do około 40 minut. Do obsługi linii w każdą niedzielę i święto kierowane będą w dalszym ciągu dwa zabytkowe pociągi tramwajowe;

Linie 184 i 484 – będą kursować po swoich stałych trasach. Łączna częstotliwość kursowania linii w dni powszednie zostanie zwiększona do 15 minut przez cały dzień. Na trasie Prądnik Czerwony – Swoszowice Poczta (w kierunku Swoszowic Poczty kursy oznaczone jako linia 484) w okresie międzyszczytowym będzie realizowany co trzeci kurs (częstotliwość kursowania wyniesie 45 minut), zaś w pozostałych porach i dniach co drugi kurs - jak obecnie;

Linia 722 – zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Os. Podwawelskie – Bułhaka, Monte Cassino (powrót: Konopnickiej, Barska), Dietla, Grzegórzecka, al. Powstania Warszawskiego, Rondo Mogilskie (poziom „-1”), Lubicz. Powrót ul. Rakowicką i Lubomirskiego do Ronda Mogilskiego (przejazd po rondzie jezdniami dla ruchu ogólnego). Linia zatrzymywać się będzie na następujących przystankach: Os. Podwawelskie, Centrum Kongresowe ICE, Stradom, Starowiślna (na jezdni dla ruchu ogólnego), Hala Targowa (na jezdni dla ruchu ogólnego), Rondo Grzegórzeckie (na przystankach A+T), Rondo Mogilskie (w kierunku Lubicz na poziomie „-1”, w kierunku Os. Podwawelskiego na al. Powstania Warszawskiego po zjeździe z ronda), Lubicz (przystanek końcowy i początkowy na ul. Lubicz), Uniwersytet Ekonomiczny (na ul. Lubomirskiego, tylko w kierunku Os. Podwawelskiego). Linia kursować będzie z następującą częstotliwością: w dni powszednie w godzinach szczytu co 7-8 minut, poza godzinami szczytu co 15 minut, w soboty i dni świąteczne co 10 minut.


Fot. ZIKiT

Przebudowa wiaduktu nad ul. Grzegórzecką, który stanie się częścią liczącej 850 metrów estakady kolejowej od ul. Miodowej do ul. Kopernika, to część wartej niemal miliard złotych, realizowanej przez PKP PLK modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice, której koniec zaplanowany jest na 2021 rok.
comments powered by Disqus

Najnowsze wiadomości

Wczytaj więcej



Życie miasta

Komunikacja

Biznes

Sport

Kultura

Na sygnale