Cała nowa Zakopianka ma być oddana do użytkowania w I połowie 2021 roku

Nowa Zakopianka fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

W pierwszej połowie 2021 roku drogowcy mają oddać do ruchu wszystkie odcinki nowej Zakopianki. Wartość trzech inwestycji to blisko 2,5 mld złotych.

Tydzień temu do użytkowania został oddany trzeci odcinek nowej Zakopianki między Skomielną Białą a Chabówką. W ramach inwestycji powstało 5,2 km drogi ekspresowej S7 oraz 0,9 km dwujezdniowej drogi krajowej nr 47.

Utrudnienia dla kierowców

W budowie są jeszcze dwa odcinki. W pierwszej kolejności będzie oddany fragment nowej drogi ekspresowej z Lubnia do Naprawy.

Jak informuje Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, kierowcy korzystający z Zakopianki muszą spodziewać się w tym roku sporych utrudnień.

Wykonawca będzie musiał wybudować w Lubniu dodatkowy mur oporowy, aby móc połączyć istniejący stary odcinek S7 z nową drogą. – Będzie się to wiązało z koniecznością zamknięcia starej Zakopianki. Najpierw musimy przełożyć ruch z lewej jezdni, domknąć budowę muru oporowego i dopiero po budowie puścimy docelowo ruch na dwie jezdnie – mówi dyrektor GDDKiA.

Termin oddania dwóch jezdni nowego odcinka Tomasz Pałasiński określił na początek przyszłego roku.

Odcinek tunelowy w 2021 roku

Do tunelu (między Naprawą a Skomielną) kierowcy wjadą dopiero w pierwszej połowie 2021 roku. – Firma Astaldi wróciła do prawidłowego rytmu drążenia tunelu. Mamy praktycznie wykonane ponad 60 procent zadania. Przy czym nitka prawa, patrząc w stronę Zakopanego, jest najbardziej zaawansowana – mówi Pałasiński. Dodaje, że na przełomie października i listopada jeden tunel będzie przebity na wylot.

– W drugim tunelu stan zaawansowania prac możemy określić na więcej niż połowę. Tam gdzie mieliśmy problem z osuwiskiem, od strony Zakopanego, już jest rozpoczęte drążenie – informuje dyrektor.

comments powered by Disqus